Obsah postranní lišty
Oddíl postranní lišty
Oddíl postranní lišty
Na webové adrese http://hradec.obce.gepro.cz lze zobrazovat geodetická data z katastrálního území Hradec.
podrobnosti z tohoto portálu, např. přehled inženýrských sítí, lze dohledat na obecním úřadě.
Oddíl postranní lišty
https://pupo.kr-vysocina.cz/up/obce
Aktuálně se nacházíte zde
Obsah stránky
DOKUMENTACE OBCE HRADEC K ŘEŠENÍ MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ A KRIZOVÝCH SITUACÍ
Schvaluji: Hana Hoskovcová 1.8.2017
starosta obce datum schválení
Obsah:
- INFORMAČNÍ ČÁST
B.HLAVNÍ ÚKOLY ORGÁNŮ OBCE NA ŘEŠENÍ VZNIKU MU/KS
- KRIZOVÉ ŔÍZENÍ V KRAJI VYSOČINA
Aktualizace:11.5.2018
Tento dokument vychází z Havarijního a Krizového plánu Kraje Vysočina
a krizových plánů ORP. Je dokumentem starosty obce k řešení mimořádných událostí
a krizových situací a vyhlášení krizových stavů (zákon č. 239/2000 Sb.,
o IZS, zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, zákon č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy).
Mimořádnou událostí (MU) se rozumí škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy a také havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí a vyžadují provedení záchranných a likvidačních prací.
Jestliže MU dosáhne takových rozměrů, že předurčené zdroje postiženého územního celku k jejímu řešení nestačí, je třeba použít nadstandardních opatření státu - vyhlášení krizového stavu (KS). Mimořádnou událost po dobu vyhlášení krizového stavu označujeme jako krizovou situaci. Jsou vyvolány činností člověka, přírodními vlivy, ekologickými nebo průmyslovými haváriemi, nehodami.
Krizové stavy:
1. Stav nebezpečí je vyhlašován hejtmanem kraje pro území kraje nebo jeho část. Doba trvání stavu nebezpečí je nejvýše 30 dnů (lze prodloužit jen se souhlasem vlády).
2. Nouzový stav vyhlašuje vláda ČR pro celý stát nebo omezené území. Doba trvání nouzového stavu je nejvýše 30 dnů (lze prodloužit jen se souhlasem Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR).
3. Stav ohrožení státu vyhlašuje Parlament ČR na návrh vlády pro celý stát nebo omezené území v případech, je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost nebo územní celistvost státu anebo jeho demokratické základy. Doba trvání v tomto případě není nijak omezena.
4. Válečný stav - souvisí s obranou ČR před vnějším napadením.
Ochranou obyvatelstva se rozumí plnění úkolů civilní ochrany, zejména varování, evakuace, ukrytí a nouzové přežití obyvatelstva a další opatření k zabezpečení ochrany života, zdraví a majetku.
Starosta obce zajišťuje připravenost obce na MU a krizové situace ve svém správním obvodu.
Krizová rizika stanovená Krizovým plánem Kraje Vysočina:
Krizová ohrožení v KV s rizikem vysokým:
- řešená z úrovně kraje
- narušení dodávek elektrické energie velkého rozsahu
- přirozená povodeň
- zvláštní povodeň
- radiační havárie
- extrémní vítr
- řešená z centrální úrovně (nelze řešit z úrovně kraje)
- narušení dodávek plynu velkého rozsahu
- narušení dodávek ropy a ropných produktů velkého rozsahu
- narušení bezpečnosti informací kritické informační infrastruktury
- narušení funkčnosti významných systémů elektronických komunikací
- narušení dodávek potravin velkého rozsahu
- narušení finančního a devizového hospodářství státu velkého rozsahu
- migrační vlny velkého rozsahu
Krizová ohrožení v KV s rizikem středním:
- přívalová povodeň
- extrémní dlouhodobé sucho
- únik nebezpečné chemické látky ze stacionárního zařízení
- sněhová kalamita
- narušení dodávek pitné vody velkého rozsahu
- epidemie - hromadné nákazy osob
- tornádo
- vydatné srážky
- požár v zástavbě a v průmyslu
- výskyt extrémně vysoké teploty
- závažná nehoda v drážní dopravě
- průval odkališť a zamoření vodotečí škodlivými látkami - vliv na ostatní státy
- narušování zákonnosti velkého rozsahu
- výbuch v zástavbě a v průmyslu
- epizootie - hromadné nákazy zvířat
- závažná nehoda v letecké dopravě
- námraza
- požár v přírodě
- narušení dodávek tepla velkého rozsahu
- výskyt extrémně nízké teploty
- závažná nehoda v silniční dopravě
- výbuch ve skladu výbušnin, trhavin, munice, střeliva
- únik nebezpečné chemické látky při přepravě
- krupobití
- únik biologických agens a toxinu při přepravě
- požár v tunelu
- INFORMAČNÍ ČÁST
Přehled demografie dotčené obce
obec |
obyvatelstvo |
v tom |
||
celkem |
muži |
ženy |
děti a mládež |
|
Hradec |
240 |
110 |
104 |
26 |
místní části obce/samoty |
obyvatelstvo |
v tom |
||
celkem |
muži |
ženy |
děti a mládež |
|
Hořeslavsko |
3 |
2 |
1 |
0 |
Hájenka |
3 |
2 |
1 |
0 |
Úlehle |
6 |
3 |
3 |
0 |
Hamry |
25 |
9 |
11 |
5 |
Kříže |
8 |
5 |
3 |
0 |
Přehled zdravotně postižených osob (tělesně, mentálně) a osob vyžadující zvláštní
péči (senioři apod.)
jméno a příjmení |
adresa |
druh postižení |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Veřejné a sociální služby
obecní úřad/ organizace apod. |
adresa |
kontakt |
poskytovaná služba |
OÚ |
Hradec 54 |
724 183 114 |
informace |
JSDHO |
Hradec 65 |
736 254 790 |
tech. pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Školská zařízení |
žáci |
učitelé |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sociální zařízení /zdravotnická zařízení |
klienti |
doprovod |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Přehled infrastruktury obce
Přehled firem, právnických a podnikajících fyzických osob na území obce
název
|
adresa firmy |
předmět podnikání |
počet zaměstnanců |
Unimont J.C.K. s.r.o. |
Hradec 8 |
Stavební činnost |
40 |
Hradecká společnost s.r.o. |
Hradec 60 |
Stavební činnost |
20 |
AW-Chem s.r.o. |
Hradec 55 |
Výrobní činnost |
10 |
|
|
|
|
Náhradní zdroje elektrické energie
vlastník |
kontakt |
specifikace |
Obec Hradec |
724183114 Hoskovcová-starostka |
elektrocentrála |
|
|
|
Zásobování vodou obce/nouzové zásobování vodou
vodojem/studně |
vlastník |
náhradní způsob/dodavatel při nefunkčnosti |
|
|
|
|
|
|
Přehled objektů skladujících a nakládajících s nebezpečnou látkou, s možným
vznikem požárů/únikem toxických látek
název firmy |
druh nebezpečné látky |
množství v t |
kontaktní osoba |
spojení |
AW – Chem., s.r.o. |
nebezpečné chemické látky |
|
Palán David |
606 716 759 |
SDH HRADEC |
benzín |
|
Pavelka Radek |
736 254 790 |
Unimont J.C.K. s.r.o. |
benzín, nafta |
|
Cihlář Jiří |
569 722 038 |
Zemědělství
název firmy |
adresa firmy |
předmět podnikání |
počet zaměstnanců |
|
|
|
|
|
|
|
|
chov hospodářských zvířat |
majitel/adresa firmy |
počet kusů |
počet zaměstnanců |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Složky ŽP
složka |
lokalita |
vlastník |
kontakt |
významné zdroje pitné vody |
Prameniště a sběrná studna za rybníkem v dolním Hradci pro veřejný vodovod a studna v horním Hradci |
OBEC |
724 183 114 Hoskovcová |
|
|
|
|
|
|
|
|
Významné kulturní památky
památka |
adresa |
vlastník |
kontakt |
VKP – Hradecká alej |
Pozemek par.č. 793/2 v k.ú. Hradec u Ledče |
Obec Hradec |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Silniční/železniční komunikace
silnice/žel. číslo |
mezi obcemi |
přes |
ADR/RID |
|
ze |
do |
obce/ místní části |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Přehled vodních toků, nádrží, které mohou způsobit záplavy
vodní tok, nádrž |
ohrožené objekty (firmy)/počet osob |
ohrožené obytné domy/počet osob |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Složení „Komise k řešení MU a KS“
Předsedou je vždy starosta obce.
Členy jsou zpravidla: zástupce obce, zástupce SDH, zástupce školy, zástupce místní organizace/firmy apod.
Funkce v komisi |
Jméno, Příjmení |
Občanské zaměstnání |
Kontakt |
předseda |
Hoskovcová Hana |
účetní |
724 183 114 |
tajemník |
Malimánek Jiří |
OSVČ |
723 747 548 |
člen |
Blažek Petr |
technik |
731 468 315 |
člen |
Cihlář Jiří |
Firma UNIMONT J.C.K. s.r.o. Hradec 8 |
602292569 |
člen |
Čmedla Jiljí |
Zaměstnanec obce |
604805409 |
člen |
Pavelka Radek |
Velitel JSDH |
736254790 |
|
|
|
|
Kontakty na krizové řízení ORP okresu Havlíčkův Brod
Příjmení, jméno titul |
Organizace |
Funkce organizace |
Funkce KŠ |
Mobilní Tel. |
Telefon |
|
KŠ Havlíčkův Brod |
||||||
Tecl Jan, Mgr., MBA. |
Město HB |
starosta |
předseda KŠ |
725 893 488 |
569 497 105 |
jtecl@muhb.cz |
Adam Petr |
Město HB |
krizové řízení |
tajemník KŠ |
603 390 947 |
569 497 113 |
padam@muhb.cz |
KŠ Světlá nad Sázavou |
||||||
Mgr. Jan Tourek |
Město Světlá n/S. |
starosta |
předseda KŠ |
777 567 022 |
569 496 622 569 496 611 |
tourek@svetlans.cz |
Jaroslava Zatočilová |
Město Světlá n/S. |
krizové řízení |
tajemník KŠ |
724 167 206 |
569 496 697 |
zatocilova@svetlans.cz |
Ing. Zdeněk Tůma |
Město Ledeč n/S. |
starosta |
člen KŠ |
731 612 182 |
569 729 512 596 729 511 |
|
KŠ Chotěboř |
||||||
Ing. Tomáš Škaryd |
Město CH |
starosta |
předseda KŠ |
602 580 951 |
569 641 105 569 641 107 |
|
Monika Doležalová |
Město CH |
krizové řízení |
tajemník KŠ |
602 762 126 |
569 641 170 |
Informačních toky za krizových stavů v rámci Kraje Vysočina:
![]() |
|
|
|
![]() |
![]() |
||||
![]() |
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Možnosti zajištění varování a vyrozumění v obci
Způsob varování a vyrozumění v obci
Hlavní způsob varování
- dálkově ovládané sirény - spouští KOPIS HZS,
- bezdrátový rozhlas (BOR) s připojením na KOPIS,
- místní rozhlas bez připojení na KOPIS, spouštění zabezpečuje obec
- místně ovládané rotační sirény - spouštění zabezpečuje starosta obce.
Zvukový varovný signál „Všeobecná výstraha“ - jediný varovný signál v ČR, je charakterizován kolísavým tónem sirény po dobu 140 s, který může být zaznít až 3x v cca 3minutových intervalech.
Po zaznění varovného signálu musí následovat informování obyvatelstva (varovná, tísňová informace) - zabezpečuje starosta obce.
Náhradní způsob varování
- megafony na novém vozidle JSDH,
- mobilní rozhlašovací zařízení (např. na vozidlech JSDH),
- přímé varování občanů,
- mobilní telefony/SMS - osvědčen hromadný způsob rozesílání SMS (např. Kubik SMS)
- kostelní zvony,
- všemi dostupnými prostředky určenými pro varování a vyrozumění.
Způsob varování a vyrozumění v obci, místních částech, rekreačních lokalitách v katastru obce
Obec/místní část |
umístění sirény |
ovládání dálkové/ruční |
zvolený náhradní způsob |
zabezpečuje |
|
|
|
Přímé varování |
Hoskovcová, Čmedla, Malimánek |
|
|
|
Zvon na kapličce |
Čmedla |
|
|
|
Informace pomocí hromadné SMS zprávy |
Hoskovcová Hana |
|
|
|
Výstražné zařízení na vozidle sboru dobrovolných hasičů |
Pavelka Radek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Způsoby evakuace (EVA) obce
Evakuace obyvatelstva je souhrn opatření směřujících k organizovanému přemístění z ohroženého území.
Samovolná EVA - je neřízená, občan jedná z vlastního rozhodnutí, evakuuje se vlastními silami.
Řízená EVA - řídí ji orgány obce v koordinaci se složkami IZS, probíhá formou samoevakuace (vlastními vozidly)/nebo zajištěnými prostředky hromadné dopravy.
Prostory pro řízenou EVA
obec/místní část |
vytipované místo shromažďování a přistavení autobusů |
Hradec |
před budovou obecního úřadu |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dopravní zabezpečení EVA
dopravce |
sídlo |
kontakt |
spojení |
Obec Hradec- dopravní automobil |
Hradec 54 |
Pavelka Radek |
736254790 |
Zdeněk Rejnek- autobus |
Koželská 223, Ledeč n.S. |
Rejnek Zdeněk |
604354504 |
|
|
|
|
Prostory a zařízení v obci a okolí vytipované pro zabezpečení nouzového ubytování a stravování/evakuační středisko
obec/místní část
|
organizace/adresa
|
kapacita |
kontakt/telefon
|
|
vyvař. |
ubytov. |
|||
Budova obecního úřadu |
Hradec 54 |
|
50 |
724 183 114 |
Hasičská zbrojnice |
Hradec 65 |
|
30 |
724 183 114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Přehled sil a prostředků (SaP) obce využitelných k odstranění následků mimořádné události
název objektu/organizace |
druh techniky |
počet |
kontaktní osoba/ telefon |
Místní sdružení JSDHO |
Motorová pila, vysavač hmyzu, kalové čerpadlo |
10 |
Pavelka tel. 736 254 790 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. HLAVNÍ ÚKOLY ORGÁNŮ OBCE NA ŘEŠENÍ VZNIKU MU/KS
Pravomoci a povinnosti obce při přípravě a řešení MU a krizových situací
! Nejbližším partnerem pro starostu obce je příslušný starosta ORP, kterého v případě potřeby žádá o pomoc při řešení MU nebo krizových situací a jehož pokyny se řídí!
Příprava na řešení MU/krizových situací
|
Řešení MU/krizových situací |
STAROSTA OÚ |
STAROSTA OÚ |
|
V případě vyhlášení krizovém stavu:
|
OBECNÍ ÚŘAD |
OBECNÍ ÚŘAD |
|
evakuace.
osob za krizových stavů a předává je přísl. ORP.
|
Doporučený postup při organizování evakuace:
- vydat pokyn o rozhodnutí k evakuaci, postupně informovat o zahájení evakuace a způsobu provádění evakuace;
- předat rozhodnutí k evakuaci vedení firem, organizací, školských, sociálních a zdravotních zařízení v obci apod.;
- zabezpečit evidenci osob k evakuaci, nouzovému ubytování;
- mít přehled o osobách, které budou ponechány v evakuovaném prostoru (záchranné a likvidační práce);
- zabezpečit evakuaci osob vyžadujících zvláštní péči (imobilní osoby, osamělí senioři, matky s dětmi apod.);
- mít přehled lokalit s ponechanými hospodářskými zvířaty;
- mít přehled o osobách, které k evakuaci využijí vlastní dopravní prostředek,
- organizovat dopravní zabezpečení evakuace (hromadná doprava);
- s příslušným časovým předstihem vydat občanům pokyn k zahájení evakuace, stanovit místo (shromaždiště) a čas nástupu (autobusy apod.);
- dohlížet na průběh evakuace, zabezpečit sběr a vyhodnocování informací o postupu evakuace;
- organizovat kontrolu vyevakuovaného prostoru;
- zabezpečit činnost evakuačního střediska
- v místech nouzového ubytování zabezpečit:
- evidenci obyvatel a organizaci vyhledávání chybějících osob;
- ubytování, stravování, hygienu, zdravotnické a sociální zabezpečení;
- slučování rodin
Doporučený obsah evakuačního zavazadla:
- osobní doklady (občanský průkaz, cestovní pas, rodný list, průkaz pojištěnce, doklady k provozování motorového vozidla apod., včetně dokladů rodinných příslušníků);
- léky a zdravotní pomůcky (osobní léky, obvazy a další vybavení běžné lékárničky), brýle ke čtení;
- cennosti (peníze, vkladní knížky, cenné papíry, pojišťovací smlouvy, platební a sporožirové karty apod.);
- sezónní oblečení (náhradní oděv, prádlo, obuv, pláštěnka);
- přiměřená zásoba prostředků osobní hygieny a hygienických potřeb;
- spací pytel (přikrývky), karimatka nebo nafukovací lehátko;
- jídelní nádobí, potřeby na šití, kapesní nůž, otvírač na konzervy;
- základní (trvanlivé) potraviny na 2 - 3 dny, včetně nápojů;
- kapesní svítilna + náhradní baterie, svíčky, zapalovač, zápalky;
- dále se doporučuje:
- přenosný rozhlasový přijímač + náhradní baterie;
- mobilní telefon + nabíječka, popř. náhradní baterie;
- psací potřeby a dopisní obálky se známkami, píšťalka, předměty pro vyplnění dlouhé chvíle (např. stolní společenská hra, knížka).
Doporučená opatření občanům pro opuštění domácnosti (bytu, domu):
- uzavřít přívod vody a plynu;
- vypnout elektrické spotřebiče s výjimkou ledniček, mrazniček a obdobných spotřebičů;
- uhasit otevřený oheň v topidlech;
- malá domácí zvířata je možno odnést (zejména v přepravních schránách), ostatní zvířata zabezpečit a předzásobit vodou a potravou;
- malým dětem vložit do kapsy oděvu cedulku se jménem a adresou;
- připravit si evakuační zavazadlo;
- uzavřít okna a zabezpečit další možné přístupy, uzamknout byt (dům);
- informovat sousedy;
- dostavit se na určené evakuační středisko;
- v případě využití vlastního vozidla informovat krizový štáb.
Únik nebezpečné látky
- Co nejdříve se ukryjte v uzavřené místnosti v nejbližší budově v nejvyšším patře
- Uzavřete a utěsněte okna, dveře a další otvory
- Vypněte ventilaci
- Sledujte zprávy v rozhlase a televizi
- Připravte si prostředky improvizované ochrany
- Připravte si evakuační zavazadlo
- Budovu opouštějte jen na pokyn
Ochrana před povodněmi
- Vytipujte bezpečné místo, které nebude zaplavené vodou
- Připravte pytle s pískem na utěsnění nízko položených dveří a oken
- Připravte si potraviny a pitnou vodu na 2-3 dny
- Vlastníte-li osobní automobil, připravte jej k použití
- Připravte se na evakuaci zvířat
- Upevněte věci, které by mohla odnést voda
- Připravte si evakuační zavazadlo
C. KRIZOVÉ ŘÍZENÍ (KŘ) v Kraji Vysočina
Po vyhlášení krizového stavu vstupují do řešení dané krizové situace orgány krizového řízení.
a) Orgány KŘ kraje
Orgány krizového řízení KV:
- Hejtman Kraje Vysočina
- Krajský úřad KV
- HZS kraje
- Policie ČR
b) Orgány KŘ obce s rozšířenou působností (ORP)
Orgány krizového řízení okresu Havlíčkův Brod jsou:
- Starosta ORP, kterým je starosta města Havlíčkův Brod, Chotěboř, Světlá n/S.
- Obecní úřad ORP, kterým je Městský úřad města Havlíčkův Brod, Chotěboř, Světlá n/S.
c) Orgány krizového řízení obcí jsou:
- Starosta obce
- Obecní úřad
d) Ostatní orgány s územní působností a další subjekty
- Bezpečnostní rada ORP Havlíčkův Brod, Chotěboř, Světlá n/S.
- Krizový štáb ORP Havlíčkův Brod, Chotěboř, Světlá n/S.
- Komise obce pro řešení MU a KS/příp. KŠ obcí
- Územní správní úřady a určené PaPFO zabezpečující krizovou připravenost v oblasti své působnosti (plní úkoly stanovené krizovým plánem kraje/ORP a zpracovávají plán krizové připravenosti): Celní úřad, Finanční úřad, OSSZ, ÚP, KVV, KHS, KVS, KSÚS, ŘSD, Povodí Labe, Povodí Vltavy, nemocnice, spol. zabezpečující dodávky tepla, vody, odpadové hospodářství, asanace apod.
- ZZS
- Subjekty kritické infrastruktury (KI) - narušení jejich funkce by mělo závažný dopad na bezpečnost státu, zabezpečení základních životních potřeb obyvatelstva, zdraví osob nebo ekonomiku státu.
Krizová opatření nařizovaná hejtmanem kraje za stavu nebezpečí:
Přehled krizových opatření |
Nařizuje |
Zajišťuje provedení |
Subjekty, které se na realizaci podílejí |
Krizová opatření dle § 14 odst. 4 krizového zákona |
|||
Pracovní povinnost, pracovní výpomoc |
hejtman |
starosta ORP/obce |
PaPFO, FO |
poskytnutí věcného prostředku, |
hejtman/starosta obce při nebezpečí z prodlení |
starosta ORP/obce |
PaPFO, FO |
bezodkladné provádění staveb, stavebních prací, terénních úprav nebo odstraňování staveb anebo porostů za účelem zmírnění nebo odvrácení ohrožení vyplývajícího z krizové situace, |
hejtman/starosta |
starosta ORP/obce |
PaPFO
|
vykonávání péče o děti a mládež, pokud tuto péči nemohou za krizové situace vykonávat rodiče nebo jiný zákonný zástupce, |
hejtman |
starosta ORP/obce |
MŠ, ZŠ, SŠ a ústavy sociální péče |
přednostní zásobování dětských, zdravotnických a sociálních zařízení a ozbrojených sil, bezpečnostních sborů nebo složek integrovaného záchranného systému, podílejících se na plnění krizových opatření, a v nezbytném rozsahu také prvků kritické infrastruktury, |
hejtman
|
starosta ORP/obce |
|
zabezpečení náhradního způsobu rozhodování o dávkách sociální péče a jejich výplatě, |
hejtman |
starosta ORP/obce |
úřady práce |
hlášení přechodné změny pobytu osob, |
hejtman |
starosta ORP/obce |
obce, ORP, HZS |
evakuaci obyvatelstva, |
hejtman/starosta obce |
starosta ORP/obce |
HZS, PČR, AČR, JSDH |
zákaz vstupu, pobytu a pohybu osob na vymezeném místě nebo území. |
hejtman |
starosta ORP/obce |
PČR, AČR |
Hospodářská opatření pro krizové stavy HOPKS
- Systém nouzového hospodářství
Zabezpečuje nezbytné dodávky (ND)pro:
zajištění základních životních potřeb obyvatelstva, podporu činnosti složek IZS a podporu výkonu státní správy za krizových stavů.
Za zajištění základních životních potřeb lze považovat zabezpečení nouzového ubytování, nouzového zásobování potravinami a pitnou vodou, nouzových základních služeb obyvatelstvu, nouzových dodávek energií a humanitární pomoc včetně psychosociální pomoci postiženému obyvatelstvu.
ND = dodávka výrobků, prací a služeb zajištěná od místních firem (PaPFO).
Evidence potřebných výrobků, prací, služeb a jejich dodavatelů, dostupných v daném správním obvodu je obsahem plánu nouzových dodávek kraje/ORP.
Způsob vyžádání ND z úrovně obce
KŠ obce výhradně u KŠ ORP
Starosta přímo od dodavatele (při nebezpečí z prodlení), nachází-li se ve správním obvodu obce
Požadavky na zajištění ND, které jsou nedostupné ve vlastním správním obvodu, jsou postoupeny orgánu krizového řízení vyššího stupně.
KŠ obce KŠ ORP KŠK ÚKŠ
SSHR (pokud není aktivován ÚKŠ)
- Systém státních hmotných rezerv (SHR)
V případech, kdy požadované dodávky nelze zabezpečit ze zdrojů u dodavatelů ND, tyto následně zajišťuje stát pomocí SHR.
SHR se člení na hmotné rezervy, mobilizační rezervy (pro ozbrojené síly za válečného stavu), pohotovostní zásoby a zásoby pro humanitární pomoc.
Hmotné rezervy tvoří zejména strategické rezervy státu v oblasti nouzových zásob ropy a ropných produktů a zásob pro zajištění surovinové a potravinové bezpečnosti ČR.
Pohotovostní zásoby jsou materiály a výrobky, které nelze zajistit jako nezbytnou dodávku od místně příslušných PaPFO (elektrocentrály, protipovodňové zábrany, cisterny na vodu, stany pro základnu humanitární pomoci apod.). Jsou stále připraveny k rychlému výdeji a použití.
Zásoby pro humanitární pomoc
Zásoby pro humanitární pomoc slouží pro první období krizové situace (3 dny) k zajištění nezbytných životních potřeb fyzických osob. Zásoby poskytuje stát.
Požadavek na poskytnutí zásob pro humanitární pomoc může uplatnit krajský úřad nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo určené obce. Za převzetí zásob a jejich přidělení postiženým osobám odpovídá žadatel, tzn. hejtman kraje, starosta obce s rozšířenou působností nebo určené obce. Vydané zásoby se neuhrazují ani nevracejí.
Zásoby pro humanitární pomoc v ČR jsou vytvořeny pro 1500 osob.
Skladba zásob pro humanitární pomoc:
Balíček osobní soupravy: 3 denní dávky potravin - denní dávka potravin obsahuje dvě hotová jídla, játrovou paštiku, lunchmeat, suchary nahrazující chléb, porcovaný džem, kávový extrakt, porcovaný čaj, cukr, instantní nápoj, multivitamínový instantní ovocný nápoj, čokoládu, žvýkačku a sůl, hygienické prostředky (toaletní papír, sáčky z PVC, ubrousek hygienický, mýdlo), ostatní prostředky (jídelní příbor, lihový vařič, suchý líh, zápalky, svíčka, nádoba na přípravu nápojů o obsahu 250 ml).
Pracovní oděv a obuv
Spací pytel
Balená pitná voda (3 litry na den)